For beboere

Tv og Internett

Ny avtale; TV, bredbånd og nye Telia box inkludert i felleskostnadene fra 1.januar 2021

Ospelia brl. og Nokab har inngått en ny avtale, som inkluderer både TV, bredbånd 50 Mb og nye Telia box med opptak – den helt nye kritikerroste TV/strømmeboksen. Dette vil dekkes av felleskostnadene.
Nokab er en lokal leverandør, som kjøper signaler av Telia/Get, og distribuerer dette på eget nett. Ved spørsmål eller problemer skal du kontakte Nokab direkte.

Grunnpakken er bredbånd 50 Mbps, og TV «Start» med 50 valgpoeng og nye Teliabox med opptak. TVpakken gir deg mulighet til å starte programmer forfra, ukesarkiv, filmleie, og du kan se TV hvor man vil med appen TeliaPlay, eller nett-tv på Telia.no. TV-pakken tilsvarer den dere har i dag. Om du ønsker, kan du selvfølgelig beholde TV-boksen du har i dag.

Avtalen er fleksibel, og man har ulike alternativer innenfor rammen av den kollektive avtalen:

1. Beholde grunnpakken med TV og bredbånd 50 – alt dekkes av felleskostnadene.
2. Velg bort TV/Strømmetjenester og få mer internett (500 Mbps)
3. Velg bort bredbånd, og få flere TV-kanaler/strømmetjenester (60 poeng)
4. Kjøpe mer bredbånd, lei ekstra TV-bokser eller mer TV/strømmetjenester som filmkanaler/sport ++ og få dette på egen faktura.

Hva må du gjøre?
Har du internett/bredbånd fra andre enn Nokab/Telia/Get må du si opp denne selv.

Til de som ikke allerede har internett fra Nokab/Get i dag, vil modem/ruter utleveres hos Nokab uten etableringskostnader. Dette kan du hente allerede i dag på vårt kundesenter på Hagan, og du får gratis bredbånd ut året. Ta kontakt om du har behov for hjelp, så kommer de hjem til deg og hjelper deg på nett.

Ønsker du å oppgradere din TV-boks til nye Teliaboks (tidligere GetboX), tar du kontakt med Nokab. Ingen etablering på boks nr 1, men 499,- i etablering fra boks nr 2. Første boks dekkes av felleskostnadene, kroner 49,- pr boks fra nr 2. Denne hentes på Nokab sitt kundesenter.

Beboere kan selv velge høyere internetthastighet, flere dekodere, opptaksdekoder, eller andre tjenester som f.eks filmleie. Faktura for dette blir sendt direkte til beboer.

Får du dekket bredbånd av din arbeidsgiver, får du spesifisert regningen. Kontakt Nokab direkte.

Ønsker man fasttelefon kan man ha dette gjennom Nokab, og man betaler kun for bruk. Ta kontakt, så hjelper de deg med å overføre nummeret.
Ønsker du mer kapasitet på ditt bredbånd enn 50 Mbps, så kan du velge dette til rabatterte priser. Se pristabell under.

Har du allerede en høy hastighet, beholder du hastigheten du har, -kun regningen som blir mindre. Ønsker du å gå ned til 50Mbps, endrer du hastighet på Telia.no, eller kontakter Nokab direkte på kundesenteret, ringer, eller kontakter Nokab på facebook. NB: kun mulig fra 1 januar.

VIKTIG: husk å skru til alle koblinger skikkelig, også den på dekoderen. Bruk gjerne en liten skiftenøkkel, så den sitter godt. Løse koblinger kan skape forstyrrelser, og ustabile tjenester.
Hver beboer har 50 valgpoeng til å sette sammen sin egen TV-pakke. Velg f.eks bort barnekanaler, og velg inn film eller sportskanaler. Les mer på Telia.no/TV

Wifi;
Ved behov tilbyr Nokab «Wifix» som garanterer god wifi i hele boligen til rabatterte priser. Etablering 490,- inkl installasjon, og 49,- pr mnd.

KAMPANJE:
Vanskelig å velge inn alt du ønsker i din TV/strømmepakke med 50 poeng? Få 60 ekstra poeng kostnadsfritt i 3 mnd. Deretter 149,- pr mnd, og du har 110 poeng til disposisjon. Les mer her; www.telia.no/tv/innhold/

Noen tjenester og kanaler som du kan velge inn; HBO Nordic, C more, viaplay, Fox+, Nordisk Film, SF-kids, Paramount+, National Geographic+, Filmfavoritter, Curio, Circus + ca 100 andre TV-kanaler og tjenester.

NOKAB
Et frittstående bredbåndselskap som i helt siden 1981 har koblet husstander på Romerike til verden, og har i dag mer enn 7000 kunder. Nokab har et robust og fremtidsrettet bredbåndsnett, og tilbyr tjenester fra Telia (tidligere Get). Både i 2018 og i 2020 kåret Epsi Nokab til å landets mest fornøyde bredbåndskunder, men jobben fortsetter med å gi våre kunder en enda bedre opplevelser.
Ta kontakt om det er noe de kan hjelpe deg med.

Dersom noe er uklart eller dere har spørsmål vedrørende dette er dere hjertelig velkomne til å ta kontakt med Nokab på tlf. 67 06 15 19, firmapost@nokab.no, www.facebook.no/norskkabeltv , eller besøk de på deres kundesenter på Hellinga 8, 1481 Hagan for en prat.

Deres åpningstider er alle hverdager 08–17. Telefontid 08–16. Kveldsåpent onsdager til 21, lør 10-16.

Etter stengetid er det enklest å nå de via chat på nokab.no, eller via deres facebookside som er betjent 365 dager i året frem til 21:30. Deres teknikere har vakt alle dager frem til kl 21.30, og rykker ut om flere beboere er uten tjenester.